בעידן הדיגיטלי, בו התחרות על תשומת הלב של הלקוחות והמשקיעים היא גדולה, ארגונים שמבקשים לצמוח, למשל גופים פיננסים, חברות ציבוריות, ממשלתיות ופרטיות ובהם פירמות עורכי דין ורואי חשבון, נדרשים ליזום מהלכים שיאפשרו להם לבלוט בזירה הציבורית.
כיצד ניתן להפוך למובילים בסביבה כה תחרותית? יחסי ציבור מקצועיים, שיווק דיגיטלי מדויק וניהול אסטרטגי נכון מהווים נקודת מפתח לבנייה של תדמית יציבה, יצירת אמון עם הלקוחות הפוטנציאליים והגדלת ההשפעה על קהלי היעד.
מהם יחסי ציבור וכיצד הם משפיעים?
יחסי ציבור (PR) הם כלי חשוב ומרכזי בניהול התקשורת של חברות, ארגונים ומוסדות עם קהלי היעד שלהן. בעזרת שיטות אסטרטגיות כמו ניהול סיפור המותג, טיפול במשברים תקשורתיים, והפצת מסרים באמצעי התקשורת המסורתיים והדיגיטליים, יחסי ציבור מאפשרים חיבור רגשי וערכי של הארגון עם קהלי היעד. עבור גופים פיננסים, חברות ממשלתיות, פירמות עורכי דין ובכלל ארגונים עסקיים שמבקשים לקדם עצמם, יחסי ציבור מהווים אמצעי מרכזי לשיפור המוניטין, הגדלת הנראות הציבורית והשגת יתרון בשוק התחרותי.
יתרונות מרכזיים עבור גופים פיננסים, חברות ממשלתיות, פירמות עורכי דין ועוד:
- מיתוג ובידול: יחסי ציבור נכונים ימצבו אתכם כמומחים ואוטוריטה בתחומכם. המיצוב הנכון, כולל בניית סיפור שיווקי איכותי, יבליט את הערכים והיתרונות הייחודיים של המשרד שלכם או הארגון. לדוגמה, כתבות באמצעי התקשורת השונים ופרסום מאמרי דעה שידגישו את המקצועיות שלכם בנושאי הליבה של הארגון או משדרים מומחיות בתחום ונותנים ערך מוסף לקהל הלקוחות הקיים והפוטנציאלי שלכם.
- בניית אמון: פרסומים בעלי סנטימנט חיובי שמגיעים למודעות הציבור, מייצרים תדמית מקצועית בעלת אמינות גבוהה. כך, אפילו בזמן ניהול משבר, שקיפות, דיוק ומהירות התגובות עשויה להקטין פגיעה במוניטין ולהחזיר אמון שנפגע. בנוסף, עבודה מול עיתונאים וכלי תקשורת מאפשרים שליטה יחסית במסרים המועברים דרכם לציבור – אלו מסייעים לשדר מקצועיות המאפשרת פיתוח של אמון בקהלי היעד.
- צמיחה בהיקף הלקוחות: אסטרטגיות יחסי ציבור אפקטיביות מושכות קהל לקוחות חדש. למשל, יצירת אירועים מקצועיים, וובינרים או כנסים מהווים הזדמנות לטיפוח קשרים עם לקוחות פוטנציאליים.
מדוע יחסי ציבור הכרחיים בעידן הדיגיטלי?
בעולם שבו רוב הלקוחות והמשקיעים פונים קודם כל לחיפוש בגוגל וברשתות החברתיות, נוכחות דיגיטלית חזקה היא חיונית לכל ארגון. יחסי ציבור מסייעים בהעלאת המודעות לשירותים שלכם ובשיפור תוצאות החיפוש. לדוגמה, פרסום כתבות חיוביות, ראיונות או שיתופי פעולה עם עיתונאים, ישפיעו על הנראות שלכם באופן חיובי. בנוסף, פעילות שגרתית ועקיבה ברשתות החברתיות תעזור לכם לחזק את הקשר הישיר עם קהלי היעד.
מיתוג כמומחים בתחום
גופים פיננסים, חברות ממשלתיות, פירמות עורכי דין ועוד, חייבים לנצל את יחסי הציבור כדי למצב עצמם כמובילים בתחומם. יוזמה ליצירת תוכן איכותי, כמו כתבות, פוסטים ואפילו מדריכים מקצועיים, תורמת לבניית סמכות בתחום ומגבירה את הביטחון של לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים. לדוגמה, פירמה שמתמחה בניהול תיקי רשלנות רפואית יכולה לפרסם מדריך מעשי להתמודדות ראשונית עם מצב של רשלנות רפואית, שימצב אותה כמומחית בתחום.
התמודדות עם משברים
משברים הם חלק בלתי נפרד מניהול של ארגונים, אי אפשר להימנע מהם, אבל הדרך שבה יבחר הארגון להתמודד עם המשבר, תגדיר את תפיסות הציבור לגביו. יחסי ציבור מקצועיים יסייעו לנהל את המשבר, לנסח את המסרים הנכונים, יאפשרו לשתף את הציבור במידע הדרוש בצורה מבוקרת, יצמצמו ואף יכילו את הנזק שנגרם לארגון. למשל, פירמת עורכי דין שמתמודדת עם פרסום שלילי, כדאי שתיעזר ביחסי ציבור כדי לנסח תגובות, להסביר את התנהלותה ולהציג את הצד הערכי שמוביל אותה וכך למתן את הביקורת כלפיה במטרה להפסיק את השיח השלילי נגדה.
איך מתחילים?
שיתוף פעולה עם משרד יחסי ציבור מנוסה הוא הצעד הראשון להצלחה. צוות מקצועי שמבין את צרכי השוק, יזהה את החוזקות שלכם ויפתח תוכנית פעולה שמבוססת על אסטרטגיה תקשורתית שמותאמת באופן אישי לצרכים שלכם ולדרישות שהוגדרו מראש.
העבודה עם משרד היח"צ:
- ניתוח מעמיק של המתחרים והשוק בו פועלת הפירמה, המוסד או הארגון: הבנת השוק בו אתם פועלים היא קריטית. יש לזהות את המתחרים, להבין את החוזקות והחולשות שלכם ולהגדיר במדויק את קהל היעד שלכם – מתוך כך נוכל לזהות הזדמנויות למיתוג ובידול.
- בניית תוכנית אסטרטגית ליחסי הציבור: כל פרויקט טוב מתחיל בתוכנית אסטרטגית. התוכנית תכלול הגדרות וקווים מנחים ליצירה של תכנים כתובים, ויזואליים ודיגיטליים, כמו ייזום כתבות, פרסום מאמרים מקצועיים, הקמת כנסים וובינרים ושימוש במדיה חברתית באופן שמותאם אישית לארגונכם.
- מעקב שוטף והתאמות: יחסי ציבור הם תהליך מתמשך ומכאן גם כוחם. מעקב רציף אחר הביצועים, ניתוח התוצאות, התאמת האסטרטגיה ומיטוב המסרים והקמפיינים עבור קהלי היעד יאפשרו דיוק שיביא תוצאות.
אז, גופים פיננסים, חברות ממשלתיות, פירמות עורכי דין, רואי חשבון, עמותות ועוד, יחסי ציבור מקצועיים עשויים להוות מנוע לצמיחה עסקית והובלה בשוק התחרותי. השקעה ביחסי ציבור תחזור בהגדלת אמון הלקוחות, בבידול מהמתחרים ופיתוח מוצלח לטווח הארוך. בעולם שבו אנו מוצפים במידע שמתנהל במהירות של סיב אופטי, החשיבות לשליטה בנראות הציבורית חשובה ביותר.